Цахилгаан холбооны үйлчилгээний зөвлөмж
ХХЗХ

Төлбөр тооцооны талаархи гомдол санал

Хэрэв таны харилцаа холбооны үйлчилгээний төлбөр тогтмол хугацаандаа гардаггүй, зарим сард алдаатай бодогдож гардаг бол яах вэ?

Хэрэглэгчийн төлбөр тооцоо нь маш товч бөгөөд тодорхой байхыг үйлчлэгчээс шаардах эрх танд бий. Үйлчлэгч нь хэрэглэгч танд үзүүлсэн үйлчилгээнийхээ үнэн зөв тооцоог хугацаанд нь тогтмол гаргаж өгөх үүрэг хүлээсэн байдаг. Иймд энэ асуудлаар эхлээд та үйлчлэгч оператортоо хандах нь зөв. Асуудлыг шийдвэрлэж өгөхөөс татгалзсан эсхүл шийдвэр нь эргэлзээтэй гэж үзвэл ХХЗХороонд хандаж болно.

Харилцах утас:
Утас: 976 11 304257 e-mail: monitor@crc.gov.mn

Урьдчилсан төлбөрт үйлчилгээний төлбөрийн талаархи санал гомддлоо ХХЗХороонд гаргаж болох уу?.

Хэрэв та урьдчилсан төлбөрт үйлчилгээний карт худалдан авсан бол картыг идэвхжүүлсэн өдрөөс хойш картан дээрх хүчинтэй байх хугацаанд үйлчлэгч компанидаа санал гомдлоо гаргана.

Олон улсын ярианы картын үйлчилгээ

Худалдан авсан олон улсын ярианы карт ашиглагдахгүй бол яах вэ?

Тухайн картын үйлчилгээг эрхлэгч компанидаа хандана. Картан дээр байгаа харилцах утас,хаягаар хандаж үйлчилгээ нь яагаад боломжгүй байгаа талаар лавлана. Хэрэв асуудал шийдэгдэхгүй бол ХХЗХ-нд хандаж болно.

харилцах утас: 976 11 304257

е-mail: monitor@crc.gov.mn .

Зарим тохиолдолд зарласан үнэ тариф нь картын үйлчилгээнд мөрдөгдөхгүй байдаг. Энэ талаар хаана хандах вэ?

Зар сурталчилгаан дээрээс мөрдөгдөх хугацааг нь сайтар харах нь зөв.

Дуудлага хийхээсээ өмнө үйлчлэгчтэй холбогдож эсхүл веб сайтаас нь ямар үнэ тариф мөрдөгдөж байгаа талаар лавлаж байхыг зөвлөе.

Үйлчилгээгээ буруу тайлбарлаж сурталчилсан тухай

Би харилцаа холбооны үйлчилгээний талаархи зар сурталчилгаанд төөрөлдсөн бол хаашаа хандах вэ?

Шударга өрсөлдөөн хэрэглэгчийн төлөө газар:

Оюуны өмчийн газар:

Үүрэн холбооны үйлчилгээний тухай

Хэрэв таны ашиглах гэсэн үүрэн холбооны сүлжээний хамрах хүрээ муу байгаа бол яах вэ?

Та өөрийн үйлчлэгч компанидаа хандах нь зүйтэй. Хэрэв таны үйлчлэгч энэхүү шаардлагыг хангаж ажиллахгүй, удаа дараагийн хүсэлтийг үйлчлэгч шийдэхгүй байгаа бол ХХЗХороонд хандаж болно.

Харилцах утас:
Утас: 976 11 304257

ХХЗХороо нь хөдөө орон нутагт үүрэн холбооны хамрах хүрээг баталгаажуулах зорилгоор бүх нийтийн үүрэг хүлээсэн үүрэн холбооны үйлчлэгчдэд үүрэн холбооны чанарын хамгийн доод түвшний стандартын шаардлагыг (сүлжээний байдал, сүлжээний хэт ачааллын түвшин зэрэг ) мөрдүүлэн ажилладаг. Жишээ нь:

Бүх нийтийн үүрэгт үйлчилгээ эрхлэгч үүүрэн холбооны операторууд нь үүрэн телефон холбооны сүлжээний бэлэн байдлын түвшинг сумын төвд нийтийн зорулалттай үйлчилгээний цэгт үйлчилгээ эхэлсэн жилдээ 99 %, дараагийн 5 жилд 99.9 %-иас багагүй , малчны (багийн) холбооны цэгт үйлчилгээ эхэлсэн жилд 95 %, дараагийн 5 жилд 99%-иас багагүй байлгах үүрэг хүлээсэн.

Радио долгионы нөлөөллийн талаархи мэдээллийг хаанаас авч болох вэ?

Энэ талаархи мэдээллийг интернэтээс хайж олж болно. Доорхи сайтууд хамгийн үнэн бөгөөд найдвартай эх сурвалжууд болно.

http://www.fcc.gov./cgb/cellular.html
http://www.arpansa.gov.au/mobilephones/index.cfm
http://www.who.int/peh-emf/publications/facts/factsheets/en/index.html

http://www.icnirp.de/what.htm

Үйлчилгээний чанарын тухай

Хэрэв таны авсан үйлчилгээний чанар нь хүлээж байсан түвшингээс доогуур бол яах вэ?

Мэдээлэл харилцаа холбооны өрсөлдөөнт орчинд ХХЗХороо үйлчлэгч бүрт үйлчилгээний нэр төрлөөр нь стандарт тогтоох бус, бүх нийтийн үүрэгт үйлчилгээний заавал биелүүлэх стандарт шалгууруудыг тогтоож ажилладаг. Харин мэдээлэл харилцаа холбооны үйлчлэгч бүрт өөрийн хэрэглэгчид үйлчлэх журам, стандартаа боловсруулан мөрдөж ил тод байлгахыг үүрэг болгодог.

ХХЗХХороо, үйлчлэгч нарт зах зээл дээр шударга өрсөлдөөний нөхцлийг нь бүрдүүлж өгвөл үйлчлэгч бүр өөрийн хэрэглэгчээ хадгалахын тулд илүү чанартай олон талт үйлчилгээг нэвтрүүлэх арга замыг байнга эрэлхийлж хэрэгжүүлнэ гэсэн чиглэлийг баримталж ажилладаг.

Иймд та үйлчлэгчдээ эхэлж хандах эсхүл илүү чанартай үйлчилгээ санал болгож буй компанийг судалж сонгохыг зөвлөе.

Хэрэв үйлчлэгч компани таны гаргасан санал гомдлыг барагдуулахаас татгалзсан эсхүл гаргасан шийдвэрийг нь та хангалтгүй гэж үзвэл яах вэ?

Та энэ асуудлаар шударга өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн төлөө газарт хандаж болно.

Хэрэглэгчийн гэрээний талаархи маргааныг хэрхэн үүсгэх вэ?

Энэ төрлийн маргааныг үүсгэхдээ эхлээд үйлчлэгч компанидаа хандах эсхүл боломжийн хуулийн зөвлөхөд хандах хэрэгтэй.

Хэрэглэгч, үйлчлэгчийн хооронд байгуулсан гэрээ нь үйлчилгээгээ худалдах тухай арилжааны гэрээ бөгөөд Монгол улсын холбогдох хууль тогтоомжийг мөрдөх үүрэгтэй.

ХХЗХороо нь холбогдох хуулиар олгогдсон хэрэглэгчийн эрх энэхүү арилжааны гэрээнд тусгагдсан эсэх, үйлчлэгч компани өөрийн давуу байдлыг урвуулан ашиглаж байгаа эсэхийг шалгаж зохицуулалт хийх үүрэгтэй.

Маргаан үүсэхээс зайлхийхийн тулд гэрээг байгуулж гарын үсэг зурахаасаа өмнө гэрээний нөхцөлийг сайтар уншиж танилцах, үйлчилгээг санал болгож буй компаниасаа тодруулга авах , дараахи нөхцлүүдийг сайтар анхааран харахыг зөвлөе.

  • Гэрээний хүчин төгөлдөр байх хугацаа болон гэрээгээ хугацаанаас нь өмнө цуцлавал ямар торгууль хүлээх тухай
  • Үйлчилгээг буюу гэрээг цуцлахад хийх төлбөр байгаа эсэх
  • Гэрээ үйлчилгээг цуцлахаас өмнөх мэдэгдэх хугацаа
  • Хэрэв та хүсэлт гаргаагүй бол гэрээ цаашид автоматаар сунгагдах нөхцөлүүд

Үйлчлэгч оператортойгоо харьцаж санал гомдол гаргахдаа дараахи зүйлийг анхаарна уу.

Аливаа санал гомдлыг аль болох е-мэйлээр эсхүл өргөдөл /албан бичгээр гаргах

Хэрэв та утсаар хандсан бол ярьсан он сар, өдөр цагаа болон ярилцсан үйлчилгээний ажилтны нэрийг тэмдэглэх

Таны санал гомдлыг шийдвэрлэх асуудлаар ирүүлсэн мэйлүүд болон бичиг захидлыг хадгалах эсхүл тэмдэглэх

Гэрээнд хүлээсэн үүргийнхээ дагуу үйлчлэгч 1-2 долоо хоног хүртэлх хугацаанд хариу өгөөгүй бол дээрх баримтуудаа ашиглан дахин хандах эсхүл хороонд хандаж болно.

С.Дашбалбар
ШИНЭЧЛЭГДСЭН: 2015/04/08
Мэдээ мэдээлэл
“ХАРИЛЦАА ХОЛБООНЫ ХӨГЖИЛ: ШУУДАНГИЙН САЛБАРЫН ЗОХИЦУУЛАЛТ- 2017”
Харилцаа холбооны зохицуулах хорооноос шуудангийн салбарын өнөөгийн бодлого, зохицуулалт, хөгжлийн чиглэлээр 2004 оноос эхлэн жил бүр хэлэлцүүлэг, зөвлөгөөн, форумыг зохион байгуулж ирсэн билээ. Энэ удаагийн зөвлөгөөнийг “Харилцаа холбооны хөгжил: Шуудангийн зохицуулалт-2017” сэдвийн дор төр, хувийн хэвшлийн байгууллага, тусгай зөвшөөрөл эзэмшигчид оролцоно.
11.10
Улаанбаатар хотын хэт богино долгионы радио өргөн нэвтрүүлгийн үйлчилгээ эрхлэгчдэд 2017 оны 10-р сарын 01-31-ний өдрийн хооронд хийсэн суурин хяналтын товч мэдээ
Улаанбаатар хотын хэт богино долгионы радио өргөн нэвтрүүлгийн үйлчилгээ эрхлэгчдэд 2017 оны 10-р сарын 01-31-ний өдрийн хооронд хийсэн суурин хяналтын товч мэдээ
11.03
Зөвлөхийн тендерийн урилга
Зөвлөхийн тендерийн урилга
10.31
Харилцаа холбоо, мэдээллийн технологийн салбарын эдийн засагч, мэргэжилтнүүдийн чадварыг дээшлүүлэх зорилгоор “ӨРТГИЙН ЗАГВАРЧЛАЛ” сэдэвт сургалтыг ОУЦХБ-тай хамтран зохион байгуулж байна
Монгол улсын мэдээлэл, харилцаа харилцаа холбооны салбар нь хамгийн сайн либералчлагдсан салбар юм. Тийм ч учраас төрийн зүгээс хуулиар олгогдсоноос бусад зах зээлийн үнэ, тарифид хяналт тавиад байдаггүй. Зах зээлд нийлүүлэгдэж байгаа бүтээгдэхүүн, үйлчилгээнүүдийн үнэ тарифыг тогтоохдоо өртгөө хэрхэн тооцохоос ихээхэн хамаардаг.
10.24
Улаанбаатар хотын хэт богино долгионы радио өргөн нэвтрүүлгийн үйлчилгээ эрхлэгчдэд 2017 оны 07-р сарын 01-нээс 09-р сарын 30-ны өдрийн хооронд хийсэн суурин хяналтын мэдээ
Улаанбаатар хотод хэт богино долгионы радио өргөн нэвтрүүлгийн үйл ажиллагаа эрхлэх тусгай зөвшөөрөлтэй 31 аж ахуйн нэгжид 2017 оны 07 дугаар сарын 01-ний өдрөөс 09 дүгээр сарын 30-ны өдрийн хооронд суурин хяналт хийснээс 6 радиогийн үйлчилгээ эрхлэгчийн давтамжийн хазайлтын утга стандарт хэмжээнээс хэтэрсэн, эдгээрээс 1 радиогийн үйлчилгээ эрхлэгчийн эзэлсэн зурвасын өргөн стандарт хэмжээнээс их, 25 радиогийн үйлчилгээ эрхлэгчийн үйл ажиллагаа хэвийн ажиллаж байна
10.17
“ITU World Telecom 2017” зөвлөгөөнд оролцлоо
Дэлхийн цахилгаан холбооны байгууллагаас зохион байгуулсан “ITU Telecom World 2017” зөвлөгөөний арга хэмжээ нь БНСУ-ын Пусан хотноо 2017 оны 09 дүгээр сарын 25-28-ны өдрүүдэд хөтөлбөрийн дагуу мэтгэлцээн, ярилцлага, чуулган, үзэсгэлэн, шагнал гардуулах ёслолын ажиллагаатай болж өнгөрлөө.
10.16
2017 оны 2 дугаар улирал
2017 оны 2 дугаар улирал
10.16
Улаанбаатар хотын хэт богино долгионы радио өргөн нэвтрүүлгийн үйлчилгээ эрхлэгчдэд 2017 оны 09-р сарын 01-30-ны өдрийн хооронд хийсэн суурин хяналтын товч мэдээ
Улаанбаатар хотын хэт богино долгионы радио өргөн нэвтрүүлгийн үйлчилгээ эрхлэгчдэд 2017 оны 09-р сарын 01-30-ны өдрийн хооронд хийсэн суурин хяналтын товч мэдээ
10.11
“Харилцаа холбооны хөгжил-2017” Бүсийн зөвлөгөөн амжилттай зохион байгуулагдав
“Харилцаа холбооны хөгжил-2017” Бүсийн зөвлөгөөн амжилттай зохион байгуулагдав
10.09